Letošní rok je pro značku Ulrich Lang New York významný. Slaví totiž 20 let od založení a tak i datum 20. nebylo vybráno náhodou. Zároveň právě probíhá kampaň k uvedení nového parfému Suncrest, který nám Lang přijel představit, a v jehož duchu byl i butik vyzdobený. Reklamní vizuály jsou v tomto případě důležitější než kdy jindy, protože značka si zakládá na propojení vůní s moderní fotografií, nechá se jí inspirovat a používá je na přebalech. Podle fotografie na krabičce byste si už na první pohled měli udělat představu o obsahu ve flakonu.
Ale ještě než Ulrich Lang začal mluvit o "hvězdě večera", vůni Suncrest, představil nám vůni z roku 2021 Lethe. Povídal o tom, jak mnohým za doby covidu chyběl lidský kontakt a dotek, doba byla nevyrovnaná. Tak se rozhodl vytvořit parfém jako konejšivé objetí a pojmenoval ho po Léthé, mýtické řece zapomnění. Na krabičce je proto umělecký výřez fotografie nahé dvojice v objetí. Vůně je to teplá, našlehaná, krémově pižmová.
Ovšem v roce 2023 už bylo načase se nadechnout a vpustit do života radost. Parfémem Suncrest má být plný hravosti a chuti do života. Ve vizuálu je použita fotografie Willa Matsudy, která zachycuje abstraktní obraz hustého listí v ohnivě červené barvě inspirovaný japonskými květinovými kartami Hanafuda určenými pro hru Koi-koi. Představou bylo vytvořit vůni broskve – broskev je v mnoha kulturách uctívána jako znamení nesmrtelnosti a broskvový tón tak zde má vyzařovat optimismus a mladistvého ducha. Broskev v parfému neměla být lehounká. Měla být chutná, přezrálá, šťavnatá k nakousnutí. Takové jsou dvě odrůdy broskví, jejichž nóty parfém obsahuje – první Redhaven a druhá Suncrest - podle které dostal parfém jméno. Broskve jsou doplněny černým rybízem, sicilským citronem a bílými květy (jasmín, konvalinka) na základě ze světlých dřev. Vůně je to ovocná osvěžující a energizující, osobně hodně vnímám ambroxan v základu.
Jeden z dotazů z publika směřovaných na Langa byl ohledně parfémových složek a toho, jak se řeší nestejná kvalita přírodních esencí podle času sběru a lokality. Ulrich reagoval, že by to byl spíše dotaz na jejich parfuméry, jejichž jména nikdy nezveřejňují. Ale uvedl, že odvětví jako takové se posouvá dále a jsou vyvíjeny syntetické molekuly vůní a on je rád, že toho vývoje je součástí a má rád posouvání hranic.
Vztah Lucie a Ulricha je speciální. Langovy vůně si Lucie vybrala jako úplně první značku do svého portfolia a Ulrich vzpomínal na jejich první setkání jako "lásku na první pohled". Nedalo mi to, a tak jsem se paní Lucie zeptala, která z vůní ji tehdy nejvíce oslovila. Říkala, že tehdy měl v nabídce pouze 5 vůní a ji nejvíce na denní nošení zaujala Lightscape s její jemností a fialkou. Když ještě trochu zapřemýšlela, doplnila, že na večer se jí líbila Nightscape a nakonec dodala, že pro muže Anvers… co dodat - trefa tři z pěti :-)
Lang odpovídal také na otázku, proč pojmenoval svou první vůni Anvers – francouzsky Antverpy. Prý protože to tam měl vždycky moc rád. (A také jsem si dohledala že na krabičce je fotografický portrét Rogera Szmulewicze, jehož galerie v Antverpách sídlí.) Také nás Ulrich nabádal k vyzkoušení Apreture, která se z portfolia elegantních a jednoduchých vůní značky vymyká svojí živočišností. A několikrát v osobních rozhovorech zmínil svoji lásku k minimalistické svěží Apsu.
Na rozdíl od minulé tak trochu spontánní návštěvy Ulricha Langa v Brně byl Vavavoom plný zákazníků a Ulrich se tentokrát více věnoval osobním rozhovorům. Pro mne bylo na setkání nejlepší pozorovat komunitu, která se kolem butiku a paní Lucie vytvořila. Velmi různí lidé, které spojuje vášeň pro parfémy a radost ze společného sdílení zážitků s nimi.
Sluší se dodat, že setkání opět zpříjemnila paní Andrea Sedláčková ze společnosti Giorgo - Jiri Skvor vínem a broskvovým bellini a o hudební doprovod se postarala DJ V. (Wolfgang).
Mám doma vůni Suncrest, je nová, objednávala jsem v lednu 2024 ve Vavavoom Brno, omylem za jinou, je z ní párkrát stříknuto, původní cena je 4125,- Kč, nyní za 3000,- Kč. Je v původní krabičce.Zájemci prosím volejte na tel. 604 665 853. Děkuji. Kamila
Krásný článek, děkuji. Škoda, že jsem se tentokrát nemohla zúčastnit.
Krásny zážitok a super článok!!!
Je moc fajn, že se dějì taková setkánì.
Děkuji. Všechna setkání s parfuméry byla skvělá a užila jsem si je (a mrzí mě, že jsem nezažila to s Jul&Mad, o kterém vyprávěla Fleur). Jo, a když jsem se s paní Lucií bavila o tom, že kvůli covidu vlastně byla 4 roky přetržka a Lang byl první po dlouhé době, tak mluvila o tom, že další by mohl být Meo Fusciuni.
Díky za sdílení, všechny články tady čtu moc ráda.
Skvostné počtení jako vždy, Li. Zvlášť když jsem byla u toho… a ten Fleuřin oblak vůně si přivezla večer k dětem. Nedalo mi to a musela jsem o příjemném setkání napsat na parfumo:)
Škoda, že se nedají zprostředkovat i olfaktorické vjemy; jak všichni zkoušeli všechno, nejen od Ulricha Langa, linul se z Vavavoom až na ulici neskutečně nádherný oblak vůně...
Přečetla jsem jedním dechem, díky za zpříjemnění pátečního rána...