Frédéric Malle vyrostl v parfemářském světě. Jeho dědeček, Serge Heftler, byl zakladatel Parfums Christian Dior, Fredericova matka zde později pracovala jako kreativní ředitelka. Malle začal svou vlastní kariéru v roce 1986 v laboratořích Roure Bertrand Dupont. V průběhu let získal hlubokou znalost surovin, z nichž jsou složeny parfémy, stejně jako silný smysl pro čichovou harmonii. Skutečné pochopení struktury a akordů vůní mu umožňuje hodnotit složení parfému.
Frédéric Malle představil Editions de Parfums v roce 2000 jako zcela originální koncept. Pozval devět špičkových perfumerů, aby vytvořili své vlastní originální parfémy s plnou tvůrčí svobodou a bez finančních omezení, pokud jde o složky nebo technologii. Každý nos naplno vyjádřil svůj tvůrčí instinkt.
Konečným výsledkem byl senzační úspěch, jeho tvorba dostává uznání, které si zaslouží. Frederic Malle, který sám sebe popisuje jako "editora parfémů", od té doby spolupracuje s dalšími špičkovými perfumery a z původní kolekce devíti vůní jich má na kontě již 22. Byly vytvořeny ve spolupráci s perfumery: Jean-Claude Ellena, Dominique Ropion, Maurice Roucel, Carlos Benaim, Olivia Giacobetti, Pierre Bourdon, Edmond Roudnitska, Ralf Schwieger, Edouard Flechier, Michel Roudnitska, Sophia Grojsman a Bruno Jovanovic.
Vývoj vůně prostřednictvím tvůrčí spolupráce F. Malle s jedním z nosů je zdlouhavý proces, který obvykle trvá mezi 6 až 18 měsíci. Každá vůně začíná myšlenkou, "čichovou skicou", která může buď mít podobu materiální základny (směsi dvou nebo tří surovin) nebo počáteční touhy sdělit konkrétní emoce. Úkolem je vytvořit perfektní parfém, aniž by ztratili vliv původní myšlenky.
"Odstraňte všechno, co je nadbytečné nebo jen dekorativní" – to je krédem značky Frédéric Malle. Malle požaduje, aby každá vůně byla navržena tak, aby dokázala jedinečně „obejmout“ každého nositele, spíše než aby to byla jen "pěkná vůně."
Směs ideálů Frédérica Malle s výraznými osobnostmi parfumérů a úplná svoboda, která jim byla poskytnuta ze strany Editions de Parfums, vytvořily značku bez definovaného stylu. Její jedinečnost pochází z různorodosti. Z úcty k zákazníkovi i k parfumérům Frédéric Malle nemá zájem o pomíjivé výtvory.
Malle přenáší pozornost zpět na samotný výrobek: parfém.
(zdroje: http://www.fredericmalle.com, http://www.fragrantica.com )