Značka vznikla roku 1983, kdy ománský sultán Qaboos bin Said zaúkoloval jeho výsost Sayyida Hamad bin Hamoud Al Busaida, taktéž člena ománské královské rodiny, aby znovu oživil slávu arabských vůní v jejich zemi. Jejich první vůní se stala Gold, dnes již slavná klasika této značky, kterou vytvořil parfumér Guy Robert.
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net)
Většina vůní je vyrobena v tradičních flakonech Amouage: dámské flakóny mají připomínat palác Ruwi v Muskatu (město v Ománu) i s jeho mešitou, zatímco pánské mají představovat khanjar, tradiční ománskou dýku. V současnosti značka čítá přes 60 vůní vč. Library Collection (Opus I až VIII - zatím), za nimiž kromě již zmiňovaného Guye Roberta stojí další slavní parfuméři jako Randa Hammami, Cecile Zarokian, Dorothée Piot, Lucas Sieuzac, Maurice Roucel, Michele Saramito, Jacques Flori, Alberto Morillas, Richard Herpin a spousta dalších. Současným kreativním ředitelem, zodpovědným za současný globální úspěch značky, který tyto slavné "nosy" oslovuje ke spolupráci, je Chistopher Chong.